Śledź nas na:

2018-01-08

Ustawa SMS wchodzi w życie. Co się zmienia? Czy mogę dalej zarabiać? Jakie MyLead daje alternatywy? [akt. #1]

Support Wojo
Ustawa SMS wchodzi w życie. Co się zmienia? Czy mogę dalej zarabiać? Jakie MyLead daje alternatywy? [akt. #1]
Programy SMS

Ministerstwo Cyfryzacji już jakiś czas temu wypowiedziało wojnę płatnością SMS. O projekcie ustawy całkowicie zmieniającej rynek SMS mówiło się nie od dziś. Jednak teraz jest ona blisko nas jak nigdy wcześniej. Co zmieni się po jej wprowadzeniu? Jaki obrać alternatywny kierunek zarobku, by nie odczuć wprowadzenia nowego projektu? O tym wszystkim w tym artykule.





Ministerstwo Cyfryzacji już jakiś czas temu wypowiedziało wojnę płatnością SMS. Ich ograniczenie jest argumentowane próbą ochrony konsumenta przed oszustwami, które miały miejsce w przeszłości. Niestety cała ustawa uderza równie mocno w firmy i programy partnerskie, które z nielegalnym promowaniem nie mają nic wspólnego. W czwartek projekt nowelizacji prawa telekomunikacyjnego został przyjęty przez Radę Ministrów. Został ostatni krok - skierowanie ustawy do Sejmu, a następnie podpisanie jej przez prezydenta.


Projekt od początku wzbudzał kontrowersję w środowisku zarówno firm obsługujących płatności SMS, jak i pośredników, głównie z powodu wszechobecnego korzystania z tego modelu płatności. Jest on wykorzystywany w najróżniejszych konkursach radiowych, telewizyjnych, czy nawet podczas programów na żywo, podczas których oglądający wysyła wiadomość tekstową w zamian za możliwość wygrania pieniędzy. Jego ograniczenie może mieć więc fatalne skutki na kondycję finansową firm je obsługujących. Na szczęście w MyLead.pl jesteśmy na to gotowi.


Projekt ustawy dostępny jest online, możesz tam również śledzić wprowadzanie kolejnych kroków tego projektu: http://bit.ly/2EZ7SM1.


Przed zapoznaniem się z artykułem pamiętaj o jednej, bardzo ważnej rzeczy - wszystkie opisane w tym tekście kwestie są aktualne na dzień dzisiejszy, ale cała sprawa wciąż się kształtuje i rozwija - niektóre z zapowiadanych założeń wejdą od razu, inne będą wymagały nieco więcej czasu. Publikacja ta będzie na bieżąco aktualizowana o nowe informacje.


Co nowego?

Próg blokady

To najważniejsza zmiana. W chwili obecnej użytkownicy mają możliwość ustanowienia limitu kosztów, które maksymalnie mogą osiągnąć poprzez korzystanie z wiadomości/połączeń o podwyższonej opłacie lub je całkowicie zablokować, lecz w tym celu muszą skontaktować się ze swoim operatorem i go o to poprosić. Po wprowadzeniu projektu, ustawionym ograniczeniem na start będzie 35 złotych miesięcznie (jeśli klient nie wybierze innego). Limit ten będzie można zwiększyć do 100 lub 200 złotych, ale będzie to wymagało kontaktu z operatorem. Aktualnie nie wiadomo, czy firmy telekomunikacyjne udostępnią jakąś prostą drogę (na przykład kod USSD) do zmiany tego ograniczenia. Wprowadzono także nowy pułap - 0 złotych, czyli całkowitą rezygnację. Dodatkowo, podczas podpisywania umowy, użytkownik świadomie będzie mógł podjąć decyzję o wysokości progu. Na szczęście prawdopodobnie otrzymamy wsparcie operatorów, którym również będzie zależało na zyskach z usług premium, tym samym skierują oni swoje działania marketingowe i informacyjne na zwiększenie progu blokady swoich klientów. Przekroczenie kwoty blokady będzie skutkowało zablokowaniem usług premium i stosowną informacją dla abonenta.


Okres wejścia w życie tego punktu nie jest do końca jasny, jednak może to być nawet kilka miesięcy po podpisaniu ustawy. Nie będzie więc to funkcjonowało natychmiast.

Podwójne potwierdzenie

W tej chwili klient, w przypadku skorzystania z ofert SMS MT (usług cyklicznych - subskrypcji), otrzymuje klarowne opisanie kosztów i możliwości rezygnacji z usługi. Zaraz po takiej wiadomości, otrzymuje on również kod potwierdzający chęć zapisania się. Po uchwaleniu ustawy każdorazowa chęć skorzystania z usługi o podwyższonej opłacie będzie wymagała powtórnego potwierdzenia, że chce się z tej oferty skorzystać. Dopiero po tym potwierdzeniu będzie przychodził do klienta kod autoryzujący do przepisania. Nie wystarczy więc zatwierdzenie regulaminu lub wyraźnie zaznaczona cena na stronie sprzedażowej. Znacznie wydłuży to drogę zapłaty. Zmiana ta może nie dotyczyć wyłącznie MT, a również MO (jednorazowej płatności).


Wejście w życie tej propozycji z całą pewnością odbędzie się z pewnym opóźnieniem - nie będzie ona funkcjonowała natychmiast po podpisaniu projektu ustawy.

Porządkowanie rejestru i nowe uprawnienia

W praktyce oznacza to nowe wymogi dla realizatorów usług SMS, ale również nowe uprawnienia dla prezesa UKE (Urząd Komunikacji Elektronicznej). Będzie on mógł firmie telekomunikacyjnej nakazać blokadę określonego numeru i zaniechania pobierania za niego opłat premium, a podmiotowi, który świadczy usługi pobocznie, zaprzestania ich świadczenia.


Nieco szaloną propozycją jest możliwość nakazania, na przykład portalowi albo sieci społecznościowej, usunięcia materiałów promocyjnych lub reklamowych płatności SMS o podwyższonej opłacie.


Do rejestru trzeba będzie podać więcej danych, wydłuży się również czas oczekiwania na zatwierdzenie nowej usługi.

Większa jasność

Opłaty za usługi premium będą musiały zostać jasno i wyraźnie wypisane na rachunku za telefon. Mają tam znaleźć się również dane firmy, do której można złożyć ewentualną reklamację. Rzecz jasna zmiana ta nie dotyczy ofert na kartę.


Dodatkowo, jeśli dojdzie do nadużycia lub wprowadzenia konsumenta w błąd, wtedy klient nie ponosi żadnych kosztów i musi otrzymać zwrot 100% wydanej wartości.


Jak blisko nas jest ustawa?

Teoretycznie zostały dwa ostatnie kroki - skierowanie prac do Sejmu, a potem podpisanie ustawy przez prezydenta. W praktyce jednak prace w Sejmie mogą zająć dużo czasu, ponieważ wystąpią kilkukrotne czytania, ewentualne zgłaszanie poprawek, prace w komisjach i podkomisjach, a także w Senacie. W związku z tym mimo, że projekt wciąż przechodzi przez kolejne kroki i jest coraz bliżej, to potrzebuje jeszcze trochę czasu.


Ustawa wejdzie w życie po 30 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.


Jest alternatywa!

Postawmy rzecz jasno - płatności SMS, mimo niesamowitej popularności i łatwości płacenia, nigdy nie były specjalnie intratne. Ba, w porównaniu do innych modeli płatności, wypadają dość blado. Nie załamuj się więc i wykorzystaj konieczność zmian na własną rękę.

Po co płacić? Instalacje PPI

Niestety SMS działa odpychająco na dużą ilość osób. Historia zna wiele oszustw, gdzie oszuści korzystali właśnie z wiadomości tekstowych, by kraść pieniądze od swoich ofiar. Skorzystaj więc z modelu płatności, gdzie klient nie będzie płacił absolutnie nic. Takie właśnie jest PPI. Udostępnione programy są bardzo podobne do tych dostępnych w SMS. Znajdziesz więc tutaj strony wideo, transmisji, pobierania plików, a także erotyki. Za każdą instalację, którą użytkownik dokona z Twojego linka afiliacyjnego, zdobywasz zysk. Rzecz jasna są to aplikacje bezpieczne dla urządzenia klienta. PPI działa globalnie, więc możesz promować je na całym świecie. Dodatkowo programy działają na najróżniejszych systemach operacyjnych, nie tylko na Windowsie, ale też Androidzie lub iOS. W ramach PPI nie udostępniane się jednak konkursy. Czym je zastąpić?


ZOBACZ WYSOKO KONWERTUJĄCE PROGRAMY PPI

Zarób więcej! Afiliacja

Jeśli posiadasz swoją stronę internetową, to jest to wyjście idealne dla Ciebie. Istnieją bowiem programy w modelach CPS (ang. Cost Per Sale) i CPL (ang. Cost Per Lead), w ramach których sprzedajesz fizyczne produkty znanych marek lub umowy, w zamian za co otrzymujesz najczęściej procent prowizji od wartości zakupu klienta. Dodatkowym plusem jest to, że MyLead posiada w swojej ofercie prawie 500 programów partnerskich, więc z całą pewnością znajdziesz taki, który idealnie zastąpi reklamy usług SMS.


Spójrz na ten przykład. Posiadasz stronę o tematyce filmów, seriali lub transmisji online. Do tej pory promowałeś strony SMS, które wymagały wysłania wiadomości tekstowej w zamian za odblokowanie materiału wideo. Otrzymywałeś za to, w najlepszym wypadku, 15 złotych. Teraz zamiast promowania programu SMS, będziesz reklamować znany serwis ShowMax, kusząc możliwością obejrzenia poszukiwanego przez odwiedzającego filmu. Dzięki temu zyskasz aż 24 złote za każdego klienta.

Zdecydowanie bardziej atrakcyjne, prawda?



Warto dodać, że programy afiliacyjne CPS i CPL podzieliliśmy na 16 różnych kategorii. Wszystko po to, żebyś jak najszybciej znalazł najbardziej odpowiadający Ci produkt.

SMS nie umiera, ale jest nieopłacalny

Słabnie - to dobre słowo, ale nie ginie całkowicie. Nadal z całą pewnością będzie wykorzystywany, na przykład w konkursach telewizyjnych. Jednak zyski z tego modelu płatności będą niższe, niż do tej pory. Dodatkowo, jeśli wcześniej zarabiałeś na fake content, to musisz pomyśleć nad przejściem na oferowanie prawdziwych produktów, nawet tych wirtualnych. Twój przyszły klient będzie znał pełny koszt usługi, a dodatkowo nie może być w żaden sposób wprowadzony w błąd (na przykład poprzez sugerowanie, że ma pewność w otrzymaniu smartfona). Pamiętaj, że masz jeszcze trochę czasu, więc zdążysz ze zmianą na real content. Wtedy Twoich odbiorców nie będzie bolała świadomość wydania 30 złotych poprzez SMS, bo usługa, którą będą zainteresowani, będzie tego warta. Nadal jednak pozostaje kwestia nałożonego limitu blokady, przez który klient, mimo chęci zapłaty, może nie być w stanie jej dokonać. Do tego dochodzi fakt, że wprowadzone zostaną inne ograniczenia, na przykład całkowite zniknięcie multi weryfikacji, więc jeden klient = tylko jeden lead. Poważnie więc zastanów się nad kurczowym trzymaniem się SMS-ów.

Czas na zagranicę. SMS globalny

Nic nie zmienia się w obsłudze SMS na zagranicę. Może warto przemyśleć przeniesienie reklam swoich produktów poza granice Polski? Stawki za lead są tam są często znacznie wyższe, niż te krajowe. Dodatkowo do Twojej dyspozycji oddane są również oferty CPA, które oferują zarówno przepisanie PIN-u, jak i tzw. “e-mail submit’, czyli potwierdzenie mailowe. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia.


POZNAJ PROGRAMY GLOBALNE MYLEAD


Jeśli nadal nie wiesz na co się zdecydować i jak żyć po wejściu ustawy, koniecznie odezwij się do supportu MyLead. Pomożemy Ci w doborze programu i ustaleniu najlepszej strategii na promocję.


Nadchodzą zmiany

Będziemy zmieniać się dla Ciebie. Regularnie, tak samo jak do tej pory, możesz liczyć naalizowanie nowych programów partnerskich, by jeszcze lepiej dopasować się do Twoich potrzeb. Planujemy również wprowadzenie nowych narzędzi, content locker-ów i innych, które pozwolą Ci jeszcze bardziej wykorzystać potencjał Twojego serwisu. Nie pozwolimy, by Twój zysk się obniżył.


Kilka rzeczy się jednak nie zmieni. Przede wszystkim nasza wiarygodność. Od ponad 3 lat dbamy o to, żebyś mógł zarobić jak najwięcej. Staramy się być Twoim najlepszym możliwym partnerem w zarabianiu. W dalszym ciągu będziemy Ci oferować najwięcej dostępnych modeli płatności, na czele z PPI i CPS, a nasze prowizje nadal nie mają sobie równych. Wskaż inną sieć, która daje Ci wybór spośród ponad 450 różnych programów lub taką, która wypłaca Ci Twoje pieniądze maksymalnie do tygodnia czasu. MyLead to wszystko Ci gwarantuje. Nie masz jeszcze konta?






Aktualizacja [#1] 9.01.2017, 12:10

Stało się. Minister Cyfryzacji - Anna Streżyńska, została odwołana ze swojego stanowiska. Była ona pomysłodawczynią całej ustawy, zresztą osobiście o niej mówiła podczas kilku konferencji. Jaki dalszy los czeka jej projekt? Tego nie wiemy, możliwe jednak, że przez brak Streżyńskiej w rządzie, jego wprowadzenie opóźni się jeszcze bardziej. Dodatkowo ciekawym jest fakt, że prawdopodobnie zniknie samodzielne Ministerstwo Cyfryzacji i zostanie ono połączone z inną instytucją.


Aktualizacja [#2] 9.01.2017, 16:50

Informacje o zlikwidowaniu Ministerstwa Cyfryzacji i podzieleniu jego kompetencji pomiędzy inne instytucje zostały zdementowane. W ciągu kilku najbliższych dni poznamy nazwisko nowego ministra, który stanie na czele cyfryzacji kraju. Wybór tej osoby i jej zdecydowanie w działaniu może mieć wpływ na szybkość wprowadzenia ustawy o prawie telekomunikacyjnym.


Komentarze

Musisz być zalogowany aby komentować.

szpodek
szpodek
Czy jest oferta globalna która zezwala na email submit?