MyLead korzysta z cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji tutaj. Rozumiem

Blog

Kompendium wiedzy o afiliacji i programach partnerskich

Poradniki

Poradniki

Podstawy zarabiania w internecie, czyli vademecum MyLead.pl

mysc

2018-07-09

0

Cześć! Z tej strony mysc, autor bloga getpaid20.pl :) Tekst, który właśnie czytasz, ma za zadanie stanowić swojego rodzaju przewodnik dla nowych i średniozaawansowanych użytkowników sieci afiliacyjnej mylead.pl. Zawsze aktualną wersję tego i innych poradników mojego autorstwa, przygotowanych specjalnie dla użytkowników mylead, znajdziesz w zakładce "poradniki dla początkujących" widocznej po zalogowaniu do Twojego panelu użytkownika.


Czytając niektóre blogi oraz wypowiedzi na forach, można odnieść mylne wrażenie że zarabianie w internecie polega na inwestowaniu w piramidy finansowe. Mam nadzieję, że po lekturze tego tekstu, każda nowa i średniozaawansowana osoba będzie świadoma na czym polega praca w domu i najzwyczajniej w świece zacznie zarabiać online. Zapraszam do lektury :)



Spis treści:

1. Czym jest i jak zarabiać w mylead.pl?
2. Ile można zarobić w internecie?
3. Słowniczek najczęściej używanych pojęć związanych z zarabianiem w mylead.pl
4. System poleconych
5. Czy e-zarabianie wymaga inwestycji?
6. Prowadzenie dziennika pracy
7. Jak zacząć zarabiać w mylead.pl?
8. Zakazane praktyki reklamowe
9. Dlaczego warto maskować linki afiliacyjne?
10. Czy potrzebuję mentora?
11. Mentoring Get Paid 2.0

 

 

1. Czym jest i jak zarabiać w mylead.pl?

 

Mnogość informacji, blogów, kanałów youtube i działów na forach internetowych, może powodować niemałe zagubienie. "Zarabianie online" to bardzo szerokie pojęcie, ale z perspektywy zarabiania w mylead.pl, polega na udziale w różnego rodzaju programach partnerskich (czyli szeroko rozumianej sprzedaży cudzych produktów/usług).

 

Mylead.pl istnieje, stale się rozwija i umożliwia swoim użytkownikom zarabianie pieniędzy od 2014 roku. Zarabiając w tym serwisie, możemy - z jednego miejsca - zarabiać w setkach różnych programów partnerskich na raz. Całość oparta jest o model rozliczeniowy CPA (ang. cost per action), co oznacza że jesteśmy rozliczani prowizyjnie za wszystkie wygenerowane dla programów "akcje". "Akcja", w tym znaczeniu, to bardzo szerokie pojęcie - może to być instalacja jakiegoś pliku, pobranie pliku, wejście w link, założenie konta, kupno danego towaru, wypełnienie formularza, itd. Dokładne omówienie typów ofert i stawek znajduje się w punkcie trzecim, czytaj dalej, dojdziemy do tego :)

 

Istnieje swojego rodzaju przewaga zarabiania w programach partnerskich nad sprzedażą własnych produktów. Biznes tradycyjny jest ograniczony do konkretnych towarów (które zwykle musimy posiadać) - a w programach partnerskich mamy właściwie całkowitą dowolność.

Poniżej przedstawiam nieco oderwany od rzeczywistosci (za to banalnie prosty w zrozumieniu!) przykład obrazujący możliwości w mylead.pl:

 

Załóżmy, że jesteś właścicielem warzywaniaka. Do Twojego sklepu wchodzi klient i pyta czy dostanie tutaj krem do golenia. Odpowiadasz, że nie - klient wychodzi.

Właściciel warzywniaka może zaoferować warzywa i interesują go tylko osoby z potrzebą nabycia warzyw. W dodatku jest ograniczony do szukania takich osób tylko w najbliższej okolicy i sam musi zadbać o to, by te warzywa mieć.Zarabianie w internecie jest znacząco różne. Ilość różnego rodzaju programów partnerskich jest tak duża, że można wyjść od drugiej strony - czyt. najpierw zastanowić się nad osobami do których ma się dostęp (np. fanami Twojego FanPage'a na Facebooku), ustalić ich potrzebę - a następnie ją spełnić. Potencjalna grupa odbiorców naszych reklam jest ograniczona tylko liczbą użytkowników internetu.

 

Teraz załóżmy, że prowadzisz fanpage o tematyce warzyw, jednak komenatrze pod wpisami sugerują, że fanom najbardziej potrzeba kremu do golenia. Żaden problem, rejestrujesz się w mylead.pl, odnajdujesz program związany z kremem do golenia i ofertujesz nim swoich fanów. Praktycznie nie masz żadnych barier w spełnianiu potrzeb swoich klientów. W dodatku to nie Ty jesteś odpowiedzialny za dostępność sprzedawanego towaru - a organizator danego programu partnerskiego. Twoje zadanie polega na tym, aby znaleźć osoby zainteresowane danym towarem, a następnie im go polecić przy pomocy Twojego linku partnerskiego (widocznego w panelu mylead.pl).

 

Rolę kremu do golenia w rzeczywistości może pełnić dowolna potrzeba. Kwestię doboru odpowiedniego programu partnerskiego wyjaśniam obszerniej w pkt.7.

 

Zanim przejdziemy dalej powiedzmy sobie jeszcze czym NIE jest zarabianie w internecie. Listę popularnych mitów na ten temat przedstawiłem na swoim blogu, w tym wpisie: "Popularne mity na temat zarabiania przez internet – dlaczego nie są faktami?".
W dużym skrócie - nie są to piramidy finansowe, bukmacherka, ani jakikolwiek inny internetowy hazard. Hazard to hazard, a zarabianie to w głównej mierze model CPA.

 

Największe pieniądze zarabia się na sprzedaży (CPA), dlatego polecam od razu odpuścić sobie wszekiego rodzaju klikanie w reklamy, buxy, wypełnianie ankiet i innego rodzaju zadania z groszowym wynagrodzeniem. Te programy uważam za stratę czasu, nawet przy zbieraniu poleconych. Proszę zauważyć, że w "klikaniu/zadaniach" stabilne i największe pieniądze zarabiają promotorzy z setkami poleconych. W CPA jest odwrotnie - najwięcej zarabiają osoby, które umieją sprzedawać i reklamować. Wybrałeś zarabianie w mylead.pl - więc skup się na tym i nie rozdrabniaj :)

 

 

2. Ile można zarobić w internecie?

 

Przedział zarobków jest nieograniczony.. ale jak można przypuszczać najłatwiej jest nie zarobić niczego, a najtrudniej zarobić dużo. Zarabianie stabilnych i dość wysokich kwot nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać.

 

W całej tej "branży" widać przede wszystkim osoby, które zarabiają dużo. Nie oznacza to, że w internecie większość zarabia dużo. Po prostu większość pozostaje anonimowa i nie chwali się zarobkami. Widać przede wszystkim osoby, które wstawiają do internetu zdjęcia gotówki i screeny statystyk z lepszych miesięcy. Jednocześnie nie publikują swoich kosztów. To może powodować MYLNE wrażenie, że zarabianie przez internet jest proste.

"Każdy może zarabiać dużo" - teoretycznie tak, a w praktyce kompletnie nie. Uczciwie przedstawiając sprawę odradzam traktowanie e-zarabiania jako swojej jedynej "szansy na sukces". Można osiągnąć bardzo dużo, ale statystycznie stabilne dochody osiąga mniejszość. Zamiast swojej życiowej szansy, polecam dostrzegać w tym swoje hobby i sposób na dorobienie.

 

Odpowiadając na pytanie z tytułu: Najbardziej prawdopodobne wydaje się być zarabianie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie. Są lepsze i gorsze miesiące, wszystko zależy od dostępnych w programch partnerskich ofert, stawek i stosowanych metod reklamowania. Oczywiście można dojść do 4, a nawet 5-cyfrowych zarobków - ale dotyczy to zdecydowanej mniejszości i nie jest regułą. Są szanse, że dojdziesz do takich zarobków - jednak "nakręcanie Cię" statystycznie byłoby nie fair.

 

Więcej o nastawieniu do e-zarabiania napisałem tutaj: "Postawa ma znaczenie, czyli jak traktować e-zarabianie". To istotne informacje, więc polecam do nich zajrzeć :)

 

 

3. Słowniczek najczęściej używanych pojęć związanych z zarabianiem w mylead.pl

 

1) Cost Per Action - oznacza stawkę za akcję, którą promujemy (akcję wykonuje ktoś inny - a my tylko reklamujemy nasz link). W skład CPA wchodzi:

 

CPD - cost per download - stawka za pobranie pliku

 

CPI - cost per install - stawka za instalację naszego pliku

 

CPL - cost per lead - stawka za pozyskanie lead'a sprzedażowego (poprawne wypełnienie formularza kontaktowego)

 

CPS - cost per sale - stawka za sprzedaż dokonaną za pośrednictwem naszego linku partnerskiego

 

CPR - cost per registration - stawka za każdą rejestrację w danym serwisie/grze/portalu/itp.

 

CPM - Cost Per Thousand ("M" jako rzymskie 1000). Pojęcie oznacza stawkę za 1000 wyświetleń/kliknieć/innych akcji. Najbardziej popularnym wykorzystaniem "CPM" jest stawka za 1000 wyświetleń strony/reklamy.

 

CPC - cost per click - stawka za kliknięcie w nasz link partnerski

 

CPO - cost per order - stawka za zamówienie (bez względu na wartość zakupów)

 

2) Typy ofert CPA

 

DOI - Double Opt-In - Lead zostaje zaliczony po potwierdzeniu adresu e-mail przez użytkownika.

 

SOI - Single Opt-In - Lead zostaje zaliczony od razu po podaniu adresu e-mail, użytkownik nie musi go potwierdzać.

 

Incent - Oferta może być reklamowana wszędzie, łącznie z generowaniem ruchu motywowanego

 

Non-Incent - Oferta wymaga tylko wysokiej jakości ruchu, ruch motywowany jest zabroniony.

 

E-mail submit - Lead zostaje zaliczony po podaniu adresu e-mail, w modelu DOI lub SOI.

 

Pin submit / confirm pin -  Lead zostaje zaliczony po zatwierdzeniu pinu z wiadomości sms. W tej kategorii znajdują się także oferty typu "sms MO".

 

Lead Gen - Lead zostaje zaliczony za pozyskanie leada sprzedażowego (CPL).

 

Sell Gen - Lead zostaje zaliczony za wygenerowanie sprzedaży (CPS).

 

Credit Card - Lead zostaje zaliczony po podpięciu i obciążeniu karty kredytowej klienta.

 

Survey Completion - Lead zostaje zaliczony po poprawnym wypełnieniu ankiety.

 

3) Typy stawek SMS i IVR:

 

MT - to subskrypcja, „klient” podaje swój numer telefonu i otrzymuje sms zwrotny wyraźnie informujący o kosztach subskrypcji oraz kod dostępu. Po wpisaniu i zatwierdzeniu kodu dostępu, klient aktywuje usługę subskrypcyjną – z której może się w każdej chwili wypisać o czym również zostanie powiadomiony. Klient nie może zapisać się drugi raz do usługi w której już jest. MT dzieli się na stawki "zapis" (jednorazowe wynagrodzenie) oraz "odnowienia" (wielokrotne wynagrodzenie). Jeśli dany operator komórkowy nie obsługuje modelu MT lub konkretny użytkownik ma zablokowane subskrypcje, płatność zostaje automatycznie zamieniona (po wpisaniu numeru przez klienta) na model MO.

 

MO - to SMS Premium – „klient” wysyła sms’a na podany numer, a my otrzymujemy jednorazowe wynagrodzenie w zależności od wybranej stawki (nasza prowizja wynosi około 35% ceny sms'a).

 

IVR - to płatne połączenie - "klient" dzwoni pod wskazany przez nas numer i wybiera nasz numer wewnętrzny, a my otrzymujemy wynagrodzenie za każdą sekundę połączenia. Numer wewnętrzny to nasz identyfikator - czyli na podstawie wybranego przez klienta numeru wewnętrznego, system wie komu przydzielić prowizję za połączenie. Klient musi posiadać odpowiednią ilość środków na koncie, aby połączyć się z numerem premium.

 

SMS-CHAT - to wielokrotny SMS PREMIUM - "klient" wysyła sms'y na podany numer i otrzymuje odpowiedzi (prowadzi rozmowę poprzez sms). Za każdą wysłaną przez klienta wiadomość (podczas całej korespondencji), otrzymujemy prowizję. Klient musi posiadać odpowiednią ilość środków na koncie w chwili wysyłania sms'a.

 


4) Inne - pozostałe

 

Affiliate Marketing - marketing afiliacyjny polegający na polecaniu cudzych towarów/usług w zamian za prowizję od wygenerowanych sprzedaży; program partnerski - ang. affiliate program

 

Branding - budowanie świadomości marki, np. poprzez kampanie bannerowe

 

Cloaking - ukrywanie linków partnerskich lub stron (np. "serwowanie" robotom wyszukiwarek innej wersji strony - niż użytkownikom)

 

Cookie stuffing - nadużycie stosowane przez nieuczciwych partnerów; podrzucanie plików cookies nieświadomym internautom w celu wyłudzenia prowizji, więcej: Identyfikacja partnerów, pliki cookies i nadużycia z tym związane (cookie stuffing)

 

CTR - ang. Click-Through Ratio - wskaźnik; stosunek użytkowników wchodzących w dany link do wszystkich użytkowników odwiedzjących witrynę z tym linkiem

 

Dochód aktywny - ang. active income - przychody wymagające pracy, kończące się w przypadku zaprzestania działań

 

Dochód pasywny - ang. passive income - przychody niewymagające pracy (np. czerpane z gotowej, wypozycjonowanej strony interntowej lub z aktywnie działających  poleconych w danym serwisie), trwające pomimo zakończenia własnych działań

 

FB - Serwis społecznościowy Facebook.com

 

FP - Fanpage na Facebook'u, "strona facebook'owa"

 

Fraud - Prowizja zdobyta w sposób niezgodny z regulaminem danego programu partnerskiego

 

Konwersja - ma miejsce wtedy, gdy ktoś wykona najbardziej oczekiwaną akcję na promowanym przez Ciebie landing page'u (najbardziej oczekiwana akcja, to może być np. wysłanie sms premium, rejestracja konta, pobranie pliku, itd.)

 

Landing page - strona reklamowa, której celem jest jak najwyższa konwersja

 

Lead - to osoba, która zostawiła swoje dane / poprawnie wypełniła formularz kontaktowy na stronie sprzedażowej

 

Nisza - segment (część) rynku charakteryzujący się określonymi potrzebami potencjalnych klientów

 

PP - skrót od "Program Partnerski" lub "PayPal"

 

Referral - osoba zapisana z naszego reflinku; polecony

 

Reflink - Unikalny link partnerski służący do promowania serwisu/towarów/usług lub szukania poleconych

 

ROI - ang. Return on Investment - wskaźnik określający procentowy zwrot z inwestycji; wzór: (przychód - koszt)/koszt*100%

 

Ruch motywowany - przeciwieństwo ruchu naturalnego; w zdecydowanej większości programów partnerskich to zabroniona praktyka polegająca na oferowaniu pieniędzy lub innych dóbr w zamian za skorzystanie z Twojego linku partnerskiego (motywowaniu do wykonania akcji - "zrób X, a w zamian dam Ci Y")

 

S4S - share for share ; metoda promocji m.in. fanpage'y na Facebooku

 

SCAM - nieuczciwy serwis zarobkowy; oszustwo

 

Search Engine Marketing (SEM) - procesy służące zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarkach; oprócz organicznego SEO, obejmuje również płatne wyniki wyszukiwań (reklamy wyświetlane w wynikach)

 

Search Engine Optimization (SEO) - procesy służące do polepszania pozycji strony w wyszukiwarkach, wyróżniamy metody "white hat" (zgodne z regulaminami wyszukiwarek), "black hat" (niezgodne z regulaminami wyszukiwarek) oraz "grey hat" (mix regulaminowych i nieregulaminowych praktyk)

 

Search Engine Reputation Management (SERM) - procesy służące poprawie wizerunku w wynikach wyszukiwania; SEM + SEO + działania mające na celu usunięcie negatywnych opinii z wyników wyszukiwania

 

Search Engine Results Page (SERP) - strona wyników wyszukiwania na której pojawia się analizowana strona; potocznie pozycja w wyszukiwarce

 

Sieć afiliacyjna - serwis będący pośrednikiem pomiędzy reklamodawcą i partnerem (marketerem)

 

Spam - e-mail/wiadomość/treść zawierająca informacje komercyjne, na których otrzymanie nie zgodził się adresat

 

System poleconych - system umożliwiający polecanie programu partnerskiego, werbowanie nowych partnerów w zamian za procentową prowizję od ich obrotów

 

UU - ang. Unique User - unikalny użytkownik odwiedzający określoną witrynę

 

Viral - reklama wirusowa; reklama zachęcająca lub zmuszająca użytkowników do wykonania "akcji viralowej", czyli dalszego reklamowania strony (zwykle poprzez social media)

 

YT - Serwis Youtube.com

 

 

4. System poleconych

 

System poleconych jest właściwie standardem w tego typu programach zarobkowych. Dokładniej chciałbym wyjaśnić kwestię, z którą nowe osoby często miewają problemy – przez co czują się „wykorzystywane”. Każdy partner mylead.pl, otrzymuje swój prywatny link w celu dalszego polecania serwisu. Osoba zarejestrowana z takiego linku, zostaje przypisana pod użytkownika który mu ten link podał - dzięki czemu ten drugi zyskuje prowizję (5%) od zarobków swojego poleconego. W żadnym wypadku nie oznacza to, że cokolwiek sie traci przy rejestracji z czyjegoś linku (reflinku). Zarabia się tyle samo, ile zarabiałoby się podczas rejestracji z pustych linków. Generowana prowizja jest dodatkiem, który niczego nie odejmuje od Twoich zarobków : ) Więcej o różnicach pomiędzy systemami poleconych przeczytasz tutaj. Jeżeli szukasz metod pozyskiwania poleconych, odwiedź ten wpis.

 

 

5. Czy e-zarabianie wymaga inwestycji?

 

Odpowiadając w skrócie: Nie, nie wymaga. Udział w programach partnerskich jest całkowicie darmowy.

 

Obecnie popularne są programy typu REV-SHARE, HYIPY, ICO, a także matrycowe kopalnie kryptowalut. Tego typu serwisy najczęściej wprowadzają swoich użytkowników w błąd co do faktycznego modelu działania - a faktycznie działają na zasadzie piramidy finansowej. O piramidach przygotowałem szereg artykułów i nie będę ich streszczać w tym vademecum. Uważam, że to lektura obowiązkowa dla każdego earnera, który podchodzi poważnie do znajomości "e-biznesu" :) Artykuły podaję w kolejności, w której polecam je przeczytać:

 

Promotorzy piramid finansowych są w internecie bardzo widoczni, zwłaszcza na YT - stosunkowo łatwo na nich trafić. Lampka ostrzegawcza powinna się Wam zapalać w momencie w którym musicie zapłacić za możliwość zarabiania. Kto w takim razie zarabia? Wy? Czy oni?

 

Drugą ważną kwestią w kontekście "inwestycji" są wszelkiego rodzaju płatne poradniki, kursy, skrypty, boty i inne narzędzia wykorzystywane w e-biznesie. Należy pamiętać, że samo "zarabianie w internecie" też jest niszą. Wiem z autopsji, że "zarabianie na zarabianiu" jest stabilniejsze od zmiennych nisz w CPA. Sprzedając poradniki, video kursy, płatne webinaria dot. zarabiania - zarabia się przeważnie stabilniej niż na samej sprzedaży (CPA) produktów niezwiązanych z nauką zarabiania. Generalnie.. nie byłoby w tym niczego złego, gdyby te produkty faktycznie stanowiły wartość - niestety można się spotkać z tworzeniem tzw. "łańcuszków" w którym osoby kupujące określony kurs, następnie same sprzedają kursy zarabiania, itd., itd. E-booków i kursów dot. e-zarabiania jest w internecie mnóstwo. Tworzenie wyżej opisanych łańcuszków prowadzi do zaniżania poziomu faktycznej wartości i bardzo manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Te praktyki utrudniają rozeznanie się z wartością przed zakupem, a same kursy są sprzedawane w zawyżonych, często siegających kilku tys. złotych, cenach.

 

Inwestycje nie są potrzebne, zwłaszcza w narzędzia reklamowane jako "pewny zysk". Takie coś jest pewnym zyskiem przede wszystkim dla ich autora. Trzeba zauważyć, że wydając wszystko co się zarobiło na kolejne poradniki, boty, skrypty - tak naprawdę nie zarabia się niczego. No bo kto wtedy tak naprawdę zarabia?

 

Podobnie ma się sytuacja z narzędziami SEO. Zdecydowana większość osób nie potrzebuje ich w ogóle - ale tworzona otoczka marketingowa sprawia, że i tak kupują "konta premium". Takie zakupy wynikają z niewiedzy i chęci zarabiania. Niestety skrypty/boty nie sprawią, że Twoje strony będą zarabiały tyle ile byś chciał. Sprawią przede wszystkim, że ich twórcy będą zarabiali.

 

Podsumowując: świat e-zarabiania jest pełen pułapek w które można łatwo wpaść, to w efekcie może doprowadzić do wydawania większych pieniędzy na "wspomagania zarabiania", niż faktycznie się zarabia. Piramidy finansowe mogą natomiast doprowadzić do utraty wszystkich zainwestowanych w nie środków.

 

Zarabianie w mylead.pl jest w pełni darmowe i dostępne dla każdego zainteresowanego. Jakiekolwiek inwetycje w "pomoce" powinny być gruntownie przemyślane! Od samych piramid finansowych polecam się natomiast trzymać z daleka.

 

 

6. Prowadzenie dziennika pracy

 

Na forach dotyczących e-zarabiania istnieje możliwość prowadzenia publicznych dzienników pracy:
- Dzienniki na zarabiam.com
- Dzienniki na make-cash.pl

 

Dlaczego warto prowadzić dziennik? Oto lista plusów:
- Rosnąca automotywacja poprzez stawianie sobie celów i dziennych zadań do wykonania.
- Dyscyplina co do wykonywania tych zadań, w końcu trzeba dodać kolejne wpisy.
- Umożliwienie innym osobom dawania sobie rad - jak na dłoni widać na jakim jesteś etapie i co mógłbyś zmienić/usprawnić.
- Możliwość prześledzenia swojej "drogi" i działaniań w późniejszym czasie.

 

Dodatkowo w tym miejscu polecam również zapoznać się z pomocną metodą organizacji swojej internetowej pracy :) Odpowiednia organizacja jest bardzo ważna i bezpośrednio wpływa na osiągane wyniki.

 

 

7. Jak zacząć zarabiać w mylead.pl?

 

Jak już wspominałem, nie musisz wydawać nawet złotkówki, aby zacząć zarabiać. W dziale "poradniki dla początkujących" w panelu mylead oraz na forach o zarabianiu znajdziesz wszystko co jest Ci potrzebne.

Zanim zadasz pytanie, zapoznaj się z dziennikami pracy innych, bardziej doświadczonych osób. Dzienniki znajdziesz tutaj i tutaj. Zwróć uwagę na to, nie co, ale w jaki sposób promują. Jeszcze więcej informacji znajdziesz w działach "Poradniki dotyczące Zarabiania przez Internet" i "Poradniki CPA".

 

Wiele osób rozpoczyna zarabianie w programach partnerskich od wyboru danego programu, który będą reklamować, czyli takiej jednej, jedynej, wymarzonej niszy. Gdy już wpadają na pomysł, co by to mogło być – kopiują swój link partnerski do określonego programu i reklamują go... wszędzie gdzie to możliwe. Te osoby, w moim mniemaniu, popełniają błąd – a poszukiwania niszy powinno się zacząć od drugiej strony, czyli od analizy grupy osób do których ma się dostęp.

 

Ocena i analiza naszej grupy odbiorców reklamy to bardzo ważny punkt - który niestety zwykle jest zaniedbywany i pomijany. Grupa odbiorców to grupa osób do których trafi nasza reklama, a więc i link do danego programu – w związku z tym, to my powinniśmy dostosować naszą ofertę (niszę) do nich – a nie odwrotnie. Odbiorcy nie dostosują się do Twojej niszy, to Ty masz się dostosować do ich potrzeb. Treść reklamy i wybrany program powinny być inne, w zależności od miejsca promocji.

 

Wyobraź sobie, że jesteś stałym klientem jednego sklepu spożywczego i codziennie kupujesz w nim bułki. Pewnego dnia, jak zwykle, przychodzisz do sklepu chcąc kupić to co zwykle – a tu się okazuje, że bułek nie ma, za to zadowolony z siebie sprzedawca bombarduje Cię ofertami jogurtów. Ty nie potrzebujesz jogurtów, szukałeś bułek – więc wychodzisz ze sklepu z pustymi rękoma.

 

Tak właśnie wygląda sytuacja gdy reklamujesz losowe programy (czyt. wymyślone na żadnej podstawie nisze) np. w grupach FB. Po prostu przyjmujesz rolę sprzedawcy, który próbuje wciskać ludziom coś czego nie chcą. Jak myślisz, jak długo utrzymałby się opisywany sklep spożywczy? No właśnie :)

 

Każdy ma jakiś pomysł lub możliwość na umieszczanie swoich reklam i linków do programów w konkretnych miejscach. Może być to kanał na YT, grupy FB, fanpage, gg, czaty, fora, itd. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić jest zastanowienie się kto będzie czytał Twoje posty. Czego chce Twoja grupa odbiorców? Po co jest w tym, a nie innym miejscu? Co może ich zainteresować na tyle by chcieli to wiedzieć/sprawdzić/zobaczyć/obejrzeć/pobrać i skorzystać z Twojej oferty? Do wyboru masz właściwie nieograniczony zbiór tematów - możesz wybierać pomiędzy gotowymi już programami lub samemu stworzyć LP, odpowiedni do potrzeb Twojej grupy odbiorców. Reklamowanie wszędzie tego samego programu i treści reklamowej, które są interesujące dla Ciebie - nie będzie skuteczne.Swoje reklamy powinieneś/aś przygotowywać kierując się potrzebami osób, które będą je czytać - a nie własnymi. Dopiero gdy będziesz wiedział z kim masz do czynienia, możesz im przedstawić odpowiednio dobraną reklamę i starać się trafić w ich potrzeby.
Skuteczna afiliacja polega na odpowiednim doborze produktu (i treści reklamowej) do grupy odbiorców. Od tego powinieneś zacząć zarabianie w mylead.pl, na tym to wszystko polega :)

 

 

8. Zakazane praktyki reklamowe

 

Zakazuje się promowania poprzez:

- Tworzenie fałszywych/podszywających się profili społecznościowych znanych osób i wykorzystywanie ich wizerunków
- Wprowadzanie w błąd co do funkcjonalności produktów/usług
- Wykorzystywanie znanych marek oraz zastrzeżonych znaków towarowych podmiotów trzecich

Absolutnie zabrania się:

- Wypełniania formularzy zamówień fałszywymi danymi
- Cookie stuffingu (podrzucania plików cookies nieświadomym internautom np. poprzez ramki 0px)
- Zamawiania produktów w opcji "płatność przy odbiorze własnym" na swoje lub cudze dane w celu wyłudzenia prowizji (takie zamówienia nie zostają opłacone)
- Zamawiania, a następnie zwracania produktów w celu wyłudzenia prowizji
- Podszywania się pod osoby trzecie w rozmowach z konsultantami. 

Praktyki wymagające konsultacji z supportem: 

- Wypełnianie formularzy za klienta z tego samego adresu IP
- Sprzedaż produktów w cenach niższych od bazowej - kosztem własnej prowizji.
- Kupowanie produktów (dla siebie lub w celu odsprzedaży) poprzez własny reflink.
- Polecanie produktów rodzinie współdzielącej komputer ze stałym IP
- Maskowanie linków partnerskich poprzez ramki

 

 

9.Dlaczego warto maskować linki afiliacyjne?

 

Chociaż można z powodzeniem reklamować bezpośrednie linki partnerskie, to jednak z kilku powodów uważam taką praktykę za błąd.

 

Po pierwsze, takie linki od razu kojarzą się z programami partnerskimi – a, niestety, mentalność „psa ogrodnika” jest dość powszechna. Ludzie nie lubią dawać zarobić innym, nawet jeśli nic na tym nie stracą. Używanie bezpośrednich linków reklamowych – to ryzyko, że potencjalni wchodzący po prostu nie wejdą w link lub usuną z niego nasze ID. Ten problem można rozwiązać bardzo łatwo, używając dodatkowo popularnych darmowych skracaczy bit.ly i/lub goo.gl. Darmowe skracacze nie są jednak najlepszym rozwiązaniem, najlepiej wybrać do tego celu własną domenę.

Po drugie, takie linki są często blokowane w mediach społecznościowych. Jeśli określony link/domena zostanie zablokowany np. na facebooku – z portalu znikną WSZYSTKIE posty, które ten link zawierały. W ten sposób można bardzo łatwo stracić całe swoje źródło ruchu. Linków z takiej domeny używa dużo więcej osób, niż Ty – więc ryzyko blokady naprawdę wzrasta. Jeśli chodzi o social media (przede wszystkim o FB), nie ma sensu ryzykować. Niestety tutaj nie pomogą już darmowe skracacze.

Po trzecie, używanie bezpośrednich linków powoduje totalny brak kontroli. Podczas używania własnych domen, bez problemu można w każdej  sytuacji przekierować link na inną stronę. W przypadku używania bezpośrednich linków - już zawsze będą prowadziły do z góry określonego miejsca.

 

Komplekosowo "zarządzanie linkami" wyjaśniłem tutaj: "Zarządzanie linkami w programach partnerskich, czyli jak zabezpieczyć się przed stratami".

 

 

10.Czy potrzebuję mentora?

 

W skrócie: Nie. Nauka zarabiania to przede wszystkim nauka na własnych błędach.

 

Gdy zaczniesz działać, a następnie konsekwetnie będziesz modyfikował swoje metody - tj. ulepszał, dodawał do nich pomysły zaobserowane u innych, łączył ze sobą darmowe poradniki, itd. - nie ma siły żebyś nie zrozumiał/a jak to wszystko działa.

 

Na forach internetowych znajdziesz bardzo dużo praktycznej wiedzy. Z czasem, w miarę rozwijania swoich sposobów – zaczniesz widzieć okazje dosłownie wszędzie. Wszystko może być niszą, każdy człowiek ma potrzeby które chce spełnić – a Ty możesz mu to umożliwić. Każdy fan jakiegokolwiek fanpage’a ma potrzebę – jeśli ustalisz co jest jego potrzebą i dlaczego polubił właśnie tą, a nie inną stronę – masz szanse zarabiać w CPA.Warto być „w temacie”, czytać książki/poradniki - i dodawać co ciekawsze pomysły do swoich metod. Więcej o zaletach czytania napisałem tutaj :) Pamiętaj jednak, że wydając na książki/poradniki wszystko co zarobiłeś/aś - tak naprawdę zarabiają tylko autorzy tych materiałów, nie Ty. Na forach znajdziesz mnóstwo darmowych poradników i wiele przydatnych wskazówek w dziennikach pracy - korzystaj z tego.

 

 

11. Mentoring Get Paid 2.0

 

Czyli mentoring, który prowadzę od 2015 roku :) Mentoring stanowi zbiór moich autorskich poradników dot. zarabiania w modelu CPA. Wszystko jest aktualne, posegregowane i ułożone w optymalnej kolejności do czytania. Dodatkowo odpowiadam na wszystkie wiadomości i doradzam każdemu kto o takie doradztwo poprosi.

 

Mentoring jest płatny. Opłata jest jednorazowa - dostęp do poradników i aktualizacji pozostaje już "na zawsze".

 

Od siebie gwarantuję:

 

- pełną uczciwość dot. realnych możliwości zarobkowych
- dbanie o aktualność wszystkich poradników
- rzetelne/staranne opisywanie i rozwijanie materiałów
- odpowiadanie na wszystkie otrzymywane wiadomości
- brak zawyżonych nieswpółmiernych do wartości cen. Ceny mentoringu są kilkukrotnie (czasem kilkunasto :>) niższe od cen kursów sprzedawanych na FB/YT - dodatkowo opłata jest jednorazowa, a prezentowany w ramach mentoringu materiał stale się powiększa.

 

Zanim zdecydujesz się na dołączenie, pamiętaj jednak że:

 

- mentoring nie stanowi pewnego sposobu na satysfakcjonujące e-zarabianie
- zarabianie w internecie nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać

 

---> Pełna oferta Mentoringu Get Paid 2.0 <---


 

Tekst będę uzupełniał o kolejne przydatne informacje. Jeżeli jakikolwiek poruszany przeze mnie temat straci na aktualności, zauważysz błąd ortograficzny, stylistyczny, składniowy lub błędny link - bardzo proszę o kontakt : ) Vademecum jest stale aktualizowane, więc polecam do niego wracać po dłuższych przerwach od zarabiania : )

 

Pozdrawiam serdecznie!
mysc - getpaid20.pl

Komentarze

Musisz być zalogowany aby komentować.

Ten wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy