Śledź nas na:

2016-11-15

Jak zarabiać dzięki programom partnerskim MyLead ? Cz. 1

Support Wojo
Jak zarabiać dzięki programom partnerskim MyLead ? Cz. 1
Poradniki

Jak zarabiać dzięki programom partnerskim MyLead.pl?

 

Programy partnerskie (programy afiliacyjne) są znane w naszym kraju od dawna. Jednak dopiero od jakiegoś czasu, wiadomym jest, że ta metoda zarabiania w internecie jest bardzo skuteczna. Jednym z dowodów na tym jak wysokie zarobki można wygenerować z programów partnerskich, mogą być wpisy niektórych blogów. Idealnym przykładem może być Michał Szafrański – autor bloga „Jakoszczędzaćpieniądze.pl” W jednym ze swoich wpisów, bloger tłumaczył, jak do tego doszło, że dzięki programom afiliacyjnym zarobił ponad 69 tysięcy złotych w zaledwie 8 dni! Jak umiejętnie wykorzystać afiliacje do zarabiania i powtórzyć sukces Michała? Poniżej przedstawiamy wam poradnik, z którego dowiesz się podstaw dotyczących zarabiania z pomocą programów partnerskich MyLead

 

_________________________________________________________________________________

 

 

Krok 1  przejrzyj naszą ofertę

 

W Sieci afiliacyjnej MyLead.pl dostępnych jest ponad czterysta programów partnerskich z przeróżnych branż. Zanim zdecydujesz się promować któryś z nich, poświęć chwilę, aby przejrzeć wszystkie programy. Poszukaj pośród nich takich sklepów, stron oraz usług z których osobiście korzystasz. Na początku najłatwiej Ci będzie zarobić z pomocą takich programów.

Jeśli nie uda Ci się znaleźć żadnego sklepu z którego wcześniej korzystałeś oraz nie znalazłeś żadnego produktu który możesz polecić z własnego doświadczenia, nie ma się co martwić. Aby zarabiać w programach partnerskich wcale nie trzeba polecać produktów z których się wcześniej korzystało

 

 

Krok 2  zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem

 

Przy wyborze programów partnerskich do promocji, należy mieć na uwadze również to, gdzie będziemy je promować oraz kto będzie odbiorcą docelowym naszej reklamy. Rozwijając myśl – jeśli na początek zdecydujesz się na promocje programów partnerskich na swoim profilu na Facebooku, postaw na takie, które zainteresują Twoich znajomych. Jeśli masz głównie młodych znajomych, nie ma najmniejszego sensu promować wśród nich np. lokat bankowych, gdyż zwyczajnie nie jest to produkt który ich zainteresuje. 

Dużo łatwiej mają właściciele stron tematycznych oraz blogów. Z pomocą analizy popularności wpisów na blogu, mogą łatwo znaleźć te tematy, które mogą zainteresować czytelników serwisu.

W przypadku bloga prowadzonego od dłuższego czasu, autor wcale nie musi się wysilać aby zidentyfikować zainteresowania swoich czytelników. Każdy blogger dokładnie wie, co interesuje jego czytelników. Programy afiliacyjne należy wybierać z myślą o czytelnikach i szukać takich, które mogą ich zainteresować. 

 

 

Krok 3  wybierz kilka programów i dołącz do nich

 

Kiedy ustalisz swoją grupę docelową odbiorców i wiesz do kogo będziesz kierować swoją kampanie reklamową z programów afiliacyjnych, możesz przystąpić do wyboru programów partnerskich z naszej listy. Polecamy od razu wybrać kilkanaście programów, ponieważ na akceptacje dołączenia do wybranych programów, czeka się zwykle parę godzin.

Należy pamiętać, że ważniejsze jest to, aby program pasował do grupy docelowej odbiorców niż stawkę lead jaką oferuje. Dużo łatwiej jest pozyskać leady czy namówić czytelników do skorzystania z oferty lub zakupu produktu, który oni faktycznie potrzebują lub szukają. Nie ma sensu promować programów, tylko dlatego że oferują bardzo wysokie wynagrodzenie, jak nikt z takiego programu partnerskiego nie skorzysta. 

 

 

 

Krok 4  przygotuj teksty, które przekonają do dokonania zakupu

 

Po akceptacji wybranych programów partnerskich, należy przystąpić do promocji. Metod promocji jest sporo, można skorzystać z gotowych narzędzi dostępnych w naszym serwisie i umieścić na stronie graficzny banner, z który linkuje do strony danego sklepu. Można promować program partnerski w artykułach, umieszczając w nich linki do konkretnych produktów. Jeśli posiadasz bazę mailową, możesz promować programy partnerskie pośród odbiorców maili.

Przykład przywołany na początku poradnika, pokazuje nam jak skuteczną metodą promocji programów partnerskich jest napisanie dobrego artykułu – który zachęci do skorzystania z oferty wydawcy. 

Najlepiej jest polecać produkty, które sami mieliśmy okazję przetestować (od sprzętu elektronicznego, produktów agd, poprzez przeczytane książki, produkty spożywcze aż po produkty bankowe i e-usługi)

 

Co w przypadku, kiedy nie znajdziemy takich produktów? Promować programy afiliacyjne można na wiele różnych sposobów. Wystarczy zobaczyć jak to robią inni znani w Polsce blogerzy:

 blogerki modowe umieszczają na swoich stronach banery reklamowe sklepów, w których (jak twierdzą) zwykle się ubierają

 

 blogerki kulinarne linkują do sklepów, w których kupują gadżety kuchenne lub zaopatrują się w nietypowe składniki 

   (na przykład ekologiczną żywność)

 

 blogerki kosmetyczne polecają sklepy, w których można kupić dobre kosmetyki

 

 blogerzy piszący o stylu życia przygotowują listy pomysłów na prezent z bliskiej im dziedziny 

   (np. lista pomysłów na prezent dla faceta na Gwiazdkę)

 

 blogerki piszące o macierzyństwie przygotowują listy ciekawych gadżetów dla dzieci, gier i zabawek

 

 blogerzy piszący o książkach zaopatrują każdą recenzję w link partnerski do księgarni,

   w której można kupić recenzowaną przez nich książkę

 

 blogerzy piszący o finansach informują o bardzo atrakcyjnych lokatach i promocjach, oferowanych przez banki.

 

Z oferty sieci afiliacyjnych, korzystają nie tylko blogerzy i administratorzy małych stron internetowych, ale również duże portale. Wystarczy wejść na stronę wybranego portalu finansowego, by bez problemu zorientować się, że co jakiś czas publikowane są tam np. rankingi kont bankowych, kredytów czy lokat. Takie rankingi to po prostu sprytne wykorzystanie programów afiliacyjnych w tekstach.

 

Tak jak widać, pomysłów jest sporo i nie są one ograniczone do recenzji konkretnego produktu, który chcemy promować w ramach wybranego programy partnerskiego.

Warto zauważyć że spora część tych pomysłów wcale nie wymaga od autora recenzji znajomości produktu. Kilka przykładów – lista ciekawych gier dla dzieci, pomysły na prezent, recenzje sprzętu komputerowego itd. Pisząc posty tego typu na stronie internetowej czy blogu, wcale nie musisz twierdzić, że wszystkie produkty które promujesz są Ci znane, bo nikt nie wymaga od Ciebie ich znajomości

 

 

Krok 5  zadbaj o odpowiednie wypromowanie swojego artykułu

 

Napisanie jednego artykułu na blogu czy stronie to nie wszystko. Należy jeszcze zadbać o odpowiednią promocję tekstu, tak aby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało, przeczytało i następnie skorzystało z oferty umieszczonej w artykule.

 

Dokładnie tak zrobił wspomniany na samym początku bloger. Reklamował on swój post poprzez posty sponsorowane na Facebooku. Płatne reklamy, to tylko część ze sposobów promocji z których możemy skorzystać aby wypromować nasz artykuł. Na początku, można promować swoje posty również za darmo. Można promować swoje artykuły na swoim osobistym profilu na FB. Jeśli posiadamy fanpage powiązany z naszą stroną lub blogiem również warto skorzystać z opcji udostępnienia linku z programem partnerskim. Analogicznie można to robić na innych portalach społecznościowych, takich jak – Google+, twitter,  ask FM,  youtube, Pinterest. Dodatkowo jak jesteś w posiadaniu bazy mailingowej, możesz rozesłać swoim czytelnikom informacje o produkcie który promujesz. Trzeba pomyśleć, jakie działania należy wykonać aby artykuł przeczytało jak najwięcej osób. Tym bardziej jak dotyczy on promocji lub produktu, który ma swój ograniczony czas i po czasie skorzystanie nie będzie możliwe. Jak oferta wygaśnie, nie będzie naliczana prowizja za zakup z Twojego linka.

 

 

 

Krok 6  obserwuj, jak wpływają prowizje

 

Jeśli promuje się programy partnerskie rozliczane w modelach CPC, CPA lub CPL, niezwykle łatwo jest przekroczyć próg do wypłaty. Wystarczy tylko parę transakcji, aby uzbierać kwotę 50 PLN potrzebną do wypłaty.

 

Podczas promocji programów partnerskich w Internecie, należy na bieżąco śledzić wpływ prowizji za konkretne zakupy na nasze konto. Będziemy mogli zorientować się które z naszych sposobów promocji przynoszą lepsze efekty (np. linki partnerskie czy bannery) oraz sprawdzić, które teksty/artykuły sprawdzają się lepiej.  Czy zaangażowanie użytkowników jest większe w przypadku listy pomysłów na prezent czy z  recenzji danego produktu,

 

Niezmiernie ważne jest, podczas promocji programów partnerskich, analizowanie przychodów i wyciąganie wniosków. Prawdą jest że nie ma uniwersalnej metody na zarabianie dzięki programom afiliacyjnym. Na każdej powierzchni reklamowej (stronie, blogu, czy liście mailowej) zadziała coś innego. Warto dostosować metody promocji naszych programów do preferencji i zachowań konkretnych użytkowników.


Druga część poradnika "Jak zarabiać na programach partnerskich MyLead"

Komentarze

Musisz być zalogowany aby komentować.

Ten wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy